reklama

Šmýka sa a pribúdajú dopravné nehody

Meteorológovia nás často upozorňujú na ochladenie, možné sneženie a riziká na cestách. A na jazdu v tomto období už vplývajú aj zimné pneumatiky, ale viacerí vodiči, (kým nie je sneh), na ne jednoducho „zabúdajú.“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Skutočne je už na zimné pneumatiky najvyšší čas, dokonca sú už miesta (na Slovensku) na ktorých mnohí vodiči mali mať zimné pneumatiky už minimálne pred dvoma týždňami, a napriek tomu ich je ešte stále dosť takých, ktorí jazdia na letných pneumatikách. :-(

Odborníci nás varujú, že ak majú vodiči letné pneumatiky a teplota klesne pod osem stupňov Celzia, treba jazdiť opatrne, lebo v takom prípade priľnavosť pneumatiky k ceste sa extrémne mení. Letná pneumatika je z tvrdšej gumy a aj pri nízkej rýchlosti sa môže stať auto na letných pneumatikách neovládateľným.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napriek týmto varovaniam si dovolím tvrdiť, že ani také opatrenie nebude účinné, o akom sa píše v nasledujúcej vete: „Odborníci varujú, že ak majú vodiči letné pneumatiky a teplota klesne pod osem stupňov Celzia, treba jazdiť opatrne." - myslím si, že aj keby mali všetci vodiči na svojich autách včas zimné pneumatiky, tak aj tak by dochádzalo k mnohým kolíziám, prípadne aj dopravným nehodám, lebo pokiaľ to poniektorí vodiči nebudú mať v hlave v poriadku, tak nepomôže akékoľvek opatrenie. V poslednom období (napriek tomu, že nejazdím príliš dlhé trate), tak takmer denne stretávam na cestách bláznov, ktorí si myslia, že sedia v tanku (a nie v osobnom aute) a svojou zbesilou jazdou ohrozujú nielen seba, ale aj všetkých vodičov, ktorí sa v danej chvíli nachádzajú v ich blízkosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Konkrétne ja: snažím sa jazdiť vždy tak, aby som skutočne neohrozil vodičov pred sebou, ale aj za sebou, proste dodržujem primeraný odstup od vozidiel, (aby ak ma niektorý vodič predbehne, aby sa mal kde zaradiť), takisto dodržujem všade predpísanú rýchlosť, a práve na takýchto miestach som dosť často svedkom toho, ako tento predpis dosť veľkému počtu vodičov až príliš prekáža, jednoducho ma drzo a za každú cenu predbiehajú (lebo ak by náhodou prišli do cieľa svojej cesty o pár sekúnd neskôr, tak asi by pre nich nastal koniec sveta), takže, týmto spôsobom sa lepia na zadnú časť môjho vozidla, aby mi dali zreteľne najavo, že im zavadziam a tým ma doslova nútia aby som aj ja zvýšil rýchlosť, ale ja ich samozrejme ignorujem, no tí blázni jednoducho vyhodia smerovku a idú ma predbiehať, ale často aj na miestach, kde skutočne ide o život. Čiže pred zákrutami, kde je znížená viditeľnosť na prichádzajúce vozidlá z protismeru, (prípadne aj vtedy keď na ceste je už plná čiara), ale ani tá im nič nehovorí. A to už nehovorím o myšičkách, aké dokážu robiť medzi vozidlami pred sebou, len aby boli vpredu ako prví. (A už aj škoda hovoriť o tom, keď je nepriaznivé počasie, čiže dážď, prípadne hmla, alebo mala námraza na cestách...) – V takých prípadoch takýto vodiči môžu skutočne dopadnúť tak, že to pre nich bude naozajstný koniec sveta, čiže smrť! (Ale v takom prípade k tomu nezostáva nič iné, iba dodať známe porekadlo: Kto chce kam, pomôžme mu tam.)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale hádam zo všetkého: najviac ma vytáča správanie vodičov na cestách vtedy, keď idem v ľavom pruhu, lebo pravý pruh je plný, čiže ide v ňom za sebou viacero vozidiel a ja samozrejme idem predpísanou rýchlosťou v tom ľavom pruhu, no poniektorí vodiči doslova penia (vidím ich reakcie v spätnom zrkadle, ako ich ide poraziť z toho, že ma nemôžu predbehnúť). :-(

Takže o tom to je, bohužiaľ, ale často sa stáva, že napriek tomu, že máte zimné pneumatiky na svojich vozidlách nahodené včas, ale keď za vami jazdia „tankisti", ktorí to v hlave nemajú v poriadku, tak nikdy si nemôžete byť istí tým, že domov, resp. do cieľa svojej cesty dorazíte so zdravou kožou. :-(

Ladislav Serenča

Ladislav Serenča

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som dôchodca a dedko na plný úväzok, mám rád prírodu, turistiku, cyklistiku, plávanie, hubárčenie. Nemám rád falošných a zákerných ľudí. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu